Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A történetek végezetül mindig összeérnek.

Picalatron, A.D. 1596.

kisdedeket óvó tekintetünk pörőlyének csapása

Vigyázat, fölnőtt tartalom!


Az itt megjelent írások fogyasztása csakis intelligenseknek javallott!

friss gondolatok

  • látjátok feleim szümtükkel: Nem Bálint András, hanem Tóth Benedek volt a másik főszereplője a filmnek. (2013.11.01. 18:52) hanga
  • látjátok feleim szümtükkel: Van egy ilyen című film ( Venczel Vera és tanál Bálint András voltak a főszereplők ), és talán eg... (2013.10.31. 16:25) hanga
  • vészmadár (pica pica): @látjátok feleim szümtükkel: nem ismerem, de fejtsd ki. (2013.10.30. 16:25) hanga
  • látjátok feleim szümtükkel: Erről az Egy szerelem három éjszakája jutott eszembe. Kitudjamiért. (2013.10.29. 19:31) hanga
  • vészmadár (pica pica): @Lantániusz: az nem is, de az igen, hogy mihez kezd egy kalap szarral. (2013.10.10. 15:50) különbség
  • Utolsó 20

a Vészmadár dalai a Hosszú Földről

2011.11.18. 16:45 vészmadár (pica pica)

csak tömören

Címkék: jegyzettömb

 Jól gondold meg, hogy mit mondasz, és az mit jelent. Mert valahányszor azt mondod, bezzeg régen, valójában azt is mondod, hogy bárcsak megint.
  

 S akkor ugyan melyikünk a gyerekes? 

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://picapica.blog.hu/api/trackback/id/tr483394438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2011.11.21. 10:45:17

miért lenne gyerekes, vágyakozni azután, ami jó?
vagy jónak éreztük?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.11.21. 10:51:55

@Babette_: gyerekes az, ha a megváltoztathatatlant akarod megváltoztatni. De legfőképp az, ha összemosod az élményeket: amikor felnőttként még mindig nem érted, hogy nem azért volt jó, mert jó volt, hanem azért volt jó, mert gyerek voltál, és gyereknek lenni jó. Tehát nem a világ volt jobb, csak te voltál fiatalabb, és fiatalabbnak lenni mindig jobb...

Ugyandehogy (törölt) 2011.11.21. 11:59:10

@vészmadár (pica pica): ha a múltra vágyom a jelenben, akkor a jelent akarom megváltoztatni, a jelen pedig mindig változtatható. az én jelenem.

egyébként nem szerettem gyerek lenni. soha, egyetlen pillanatra sem emlékszem, amikor szerettem volna azt a kiszolgáltatott létet.

Memento Mori · http://utel.blog.hu 2011.11.21. 12:42:34

régen még a "régen minden jobb volt!" is jobb volt... :-)

Memento Mori · http://utel.blog.hu 2011.11.21. 14:10:28

@vészmadár (pica pica): naja, döbbenetesen mély nyomokat hagyunk magunk után mindenhol, amiket aztán az első jöttment szél letöröl a színről :-)

@Babette_: "ha a múltra vágyom a jelenben, akkor a jelent akarom megváltoztatni"; "nem szerettem gyerek lenni ... azt a kiszolgáltatott létet"

Leírsz pár részletet, hogy megértsem ezt a hozzászólásod? Pl.:
- a vágyott múlt mennyire volt régen?
- személyes élethelyzet (amiben akkor voltál) a visszavágyás tárgya vagy úgy általában az akkori világ?
- gyerekként mit éreztél kiszolgáltatott helyzetként?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.11.21. 14:34:04

@Memento Mori: "naja, döbbenetesen mély nyomokat hagyunk magunk után mindenhol, amiket aztán az első jöttment szél letöröl a színről"

csak azt ne mondd, hogy:

1. ezt most értetted meg
2. bánod

Na ugye hogy ugye.

Ugyandehogy (törölt) 2011.11.21. 15:51:51

@Memento Mori:
réges-régen;) kicsit idősebb vagyok a madárnál..
én nem vágyom. minden jobb most, mint bármikor. azért szerepel ott a "ha".
nosztalgia van néha, de az is csak a társadalom szintjén (nem bírom ezt a fogyasztásközpontú világot, nem bírom az értékek elolcsósodását)

mi a kiszolgáltatott helyzet? amikor nem te irányítasz. mindig, minden pillanatban megmondják mit tegyél, mit kell gondolnod, milyen tervednek kell lennie.
felnőttkorom nagy része a csakazértseúgy jegyében telt. idővel ráébredtem, hogy nem feltétlenül jó a teljes tagadás, a teljes ellentét, és ma már majdhogynem sztoikus nyugalommal szemlélem a világot, megcsendesedtem, megbékültem, és sokat merítek a gyerekkoromban tanultakból.
de mélységesen megértettem a gyerekemet, aki pont ugyanúgy utált gyerek lenni, és pont ugyanúgy kezdte a felnőttlétét, olyan elszabadult lóként, mint én valaha. pedig pont e megértés okán hagytam szabadnak, ahol és amikor csak lehetett. most hogy ezt leírtam, be kellett látnom, hogy tán anyám is csinálhatott volna bármit, akkor is így éreztem volna.

Ugyandehogy (törölt) 2011.11.21. 21:11:00

@vészmadár (pica pica):
röviden? igen.
a hosszú változat magánjellegű.

egyébként nem tanya, faluvégi, folyóparti, erdőmenti ház.
igen, ennél jobb akkor lehetne, ha tanya lenne, több hektár földdel.

Memento Mori · http://utel.blog.hu 2011.11.21. 21:53:11

@vészmadár (pica pica): ugyan dehogy, ilyeneket nem mondtam :-)

@Babette_: Köszönöm a részletes választ!
Az értékek olcsósodása elleni világ szerencsére nem sodort magával, és itt vagy ;-)
Édesanyád tartott ennyire szoros kontroll alatt?! Vagy az iskolák?? Döbbenetes számomra, hogy sok-sok év távlatából még mindig ekkora gúzsbakötés-élményt jelent a gyerekkor...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.11.22. 07:16:05

@Memento Mori: engem a nagymama tartott gúzsgban, máig ösztönösen ellenállást vált ki minden, amit meg kell csinálni...

Ugyandehogy (törölt) 2011.11.22. 09:19:39

@Memento Mori: nem hiszem, hogy szorosabb lett volna, mint más gyerekeké. csak én viseltem nehezebben. egyébként inkább anyám irányából, annak ellenére, hogy gyakorlatilag a nagymamám nevelt (6 éve halt meg, de még most is sírok, ha eszembe jut, annyira hiányzik. ő szeretett, ő bízott bennem)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.11.22. 09:48:35

@Babette_: nem mindenki törik bele könnyen. Van, aki sohasem.

Ugyandehogy (törölt) 2011.11.22. 10:10:24

@vészmadár (pica pica): én sohasem. és vannak, akik ezt nem bocsátják meg nekem.
pont ezért (milyen szerencsés vagyok) élek olyan emberrel, aki tud engem kezelni.

RomBold! (törölt) 2011.11.22. 11:48:24

@Memento Mori: Nono! Óvatosan azokkal a szelekkel... vannak nyomok, amiket az már nem is lát, aki hagyta, meg az se, aki vele együtt odébb sétál... de jött-mentek még ráakadhatnak...

De mindegy... ma úgysem akarok beszélgetni senkivel... csak egy kiadó szobát keresek egy ismerősöm részére...

Memento Mori · http://utel.blog.hu 2011.11.24. 21:30:02

@RomBold!: Árnyékra tetszik vetődni, kedves orrszarvú, nincsenek itt semmiféle szelek.
süti beállítások módosítása