Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A történetek végezetül mindig összeérnek.

Picalatron, A.D. 1596.

kisdedeket óvó tekintetünk pörőlyének csapása

Vigyázat, fölnőtt tartalom!


Az itt megjelent írások fogyasztása csakis intelligenseknek javallott!

friss gondolatok

  • látjátok feleim szümtükkel: Nem Bálint András, hanem Tóth Benedek volt a másik főszereplője a filmnek. (2013.11.01. 18:52) hanga
  • látjátok feleim szümtükkel: Van egy ilyen című film ( Venczel Vera és tanál Bálint András voltak a főszereplők ), és talán eg... (2013.10.31. 16:25) hanga
  • vészmadár (pica pica): @látjátok feleim szümtükkel: nem ismerem, de fejtsd ki. (2013.10.30. 16:25) hanga
  • látjátok feleim szümtükkel: Erről az Egy szerelem három éjszakája jutott eszembe. Kitudjamiért. (2013.10.29. 19:31) hanga
  • vészmadár (pica pica): @Lantániusz: az nem is, de az igen, hogy mihez kezd egy kalap szarral. (2013.10.10. 15:50) különbség
  • Utolsó 20

a Vészmadár dalai a Hosszú Földről

2011.04.20. 08:15 vészmadár (pica pica)

levél a kérdezőnek

Címkék: levél arnulf fréderic

Drága jó Barátom, Fréderic!
 
 Minap nálam múlatva az időt, a jó picalatroni bor oldotta fel tán nyelved csomóját, hogy végre - a sok érdemtelen dicséret után - bírálni merészkedtél a szórakoztatásodra énekelt madrigált. S mennyire vártam már e pillanatot! Azt mondtad - s nem tagadom, bár kissé szégyenlem magam emiatt, hogy mulattatónak találtam félszeg igyekezeted a kritika élének tompítására - dalaimban túl sok a sár és a szenny.
 
 Hát bizony, túl sok.
 
 Azt hiszem, végső soron a jó dalnok vagy az igazat kell énekelje, vagy a valót. Ez csak vérmérséklet és a gyomorban már lerakódott keserűség kérdése, s nem hitbéli üdvösségé. Persze dalolható a boldogság és a remény is, ám a boldogság és a remény se nem igaz, se nem való, s legfőképp: nem tesz nagy dalnokká. Miként számtalanszor harsogtam a jó Arnulf fülébe, a boldogságnál magasabb rendű jó az igazság. S az igazságnak két arca van, az egyik az igaz, a másik a való.
 A lánglelkű festő, mikoron az utolsó vacsorát álmodja vászonra, az igazat látja; Isten egyszülött fia, arcán a mennyeknek üdvözült mosolyával tekint majdani árulójára épp oly szeretettel, mint a csendben figyelő szentek seregére. A való ezzel szemben az, hogy valaki túl mohón ette a sült babot, s most terhelt gyomornak szaga lengi be finoman a szobát. S értő bírálatod végső soron nem más és nem több, mint annak kimondása, hogy magam szája íze szerint az utóbbi csak a dalra érdemes.
 
 

- a Vészmadár - 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://picapica.blog.hu/api/trackback/id/tr622841609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csigafrédi 2011.04.20. 08:57:41

Na most egyből felmerült a kérdés, hogy melyik bunkó fingotta tele azt a klassz 'kis' képet...ráadásul vacsora közben elengedni a galambot...hát tudod, kukoricára térdeltetném.

Nem is kételkedtem én abban, hogy mindennek két oldala van, csak hát jeleztem, hogy nálad mindig csak a szaros fele kerül terítékre, ami nem baj, mert hát tiszta sor, hogy ilyen is van. Van, aki jobban tudja ezt az oldalt bemutatni. Most az legyen mindegy, hogy az az igaz, vagy a való.
Ezzel együtt kérdezem, hogy miért van az, hogy ha valami jó történik velünk, akkor azt természetesnek vesszük? Miért szirupos az, ha őszintén jó szóval 'megénekeljük' boldogságunkat? Szerintem semennyire.
Jogos észrevétel, hogy általában csöpögős, romantikába fulladnak ezek a dolgok, ha nincsenek humorral fűszerezve....

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.20. 09:58:18

@csigafrédi: igen. Az pedig azt hiszem, megint csak egyéni ízlés kérdése, hogy mit látunk humorosnak. Én például kifejezetten humorosnak találom a magasztosságot lerántani a porba.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.20. 10:00:33

@csigafrédi: hoppá, akkor rosszul fogalmaztam meg. Én itt inkább büfire gondoltam, mint amikor valaki túl gyorsan eszik és sok levegőt nyel, és az éppen megevett étel szagát böffenti fel diszkréten. A jelen lévők sosem érzik, csak az, aki kívülről érkezik, hogy valami "kellemetlen" szag van, bár nem erősen.

csigafrédi 2011.04.20. 10:25:51

@vészmadár (pica pica): ja, a babból gondoltam, hogy puki volt :D

"Én például kifejezetten humorosnak találom a magasztosságot lerántani a porba." Majd elmúlik :)))
Engem néha önmagában mulattat a magasztosság. Mikor csak kinevetem. Aztán van, hogy semmiféle reakciót nem vált ki, csak untat. Van hogy zavar, és van olyan is, hogy tetszik, megérint.
Amíg viszont téged csak zavarni tud, le kell rántanod, és kicsit beletaposni a porba, úgyis újranő :))

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.20. 11:53:04

@csigafrédi: általában nem kell amúgy lerántani, ez igaz, sok esetben - hogy úgy mondjam - külső segítség nélkül, magától esik atomjaira.

Ugyandehogy (törölt) 2011.04.25. 07:54:18

humor nélkül mit ér az élet?

Ugyandehogy (törölt) 2011.04.25. 10:59:08

azt tudod, hogy minden válaszkomment eljön levélben?;)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.25. 12:13:08

@Babette_: ehe. Van is egy elméletem, pont ma jutott eszembe a két kis terrierről az avatarodban:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.27. 08:41:45

@Babette_: hát ha a másik beagle, akkor már nincs is elméletem.
süti beállítások módosítása