Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A történetek végezetül mindig összeérnek.

Picalatron, A.D. 1596.

kisdedeket óvó tekintetünk pörőlyének csapása

Vigyázat, fölnőtt tartalom!


Az itt megjelent írások fogyasztása csakis intelligenseknek javallott!

friss gondolatok

  • látjátok feleim szümtükkel: Nem Bálint András, hanem Tóth Benedek volt a másik főszereplője a filmnek. (2013.11.01. 18:52) hanga
  • látjátok feleim szümtükkel: Van egy ilyen című film ( Venczel Vera és tanál Bálint András voltak a főszereplők ), és talán eg... (2013.10.31. 16:25) hanga
  • vészmadár (pica pica): @látjátok feleim szümtükkel: nem ismerem, de fejtsd ki. (2013.10.30. 16:25) hanga
  • látjátok feleim szümtükkel: Erről az Egy szerelem három éjszakája jutott eszembe. Kitudjamiért. (2013.10.29. 19:31) hanga
  • vészmadár (pica pica): @Lantániusz: az nem is, de az igen, hogy mihez kezd egy kalap szarral. (2013.10.10. 15:50) különbség
  • Utolsó 20

a Vészmadár dalai a Hosszú Földről

2009.08.27. 13:49 vészmadár (pica pica)

hosszú föld

Címkék: arnulf

 Emlékszem, mikor gyermekkoromban apám dolgozószobájába nagy bátorsággal - s persze szigorú tiltása ellenére - besurrantam olykor, a könyvek és a kitömött vadak mindig hidegen hagytak, ám lenyűgözött a szoba északi falát majdnem teljesen beborító térkép. Órákon át követtem a folyókat, s képzeletben végigtutajoztam rajtuk a forrástól a torkolatig. S azóta nem ettem olyan jó hallevet, mint akkor - gondolatban - St. Goarshausen mellett egy csupasz sziklán, hol angyalhangú dallam kélt a kövek közt, s a Rajna hullámai susogtak altatót egy gyermek fülébe.
 A Hosszú Föld - ezt rögvest észrevettem - nem annyira hosszúnak, mint inkább keskenynek látszott. Mikorra szemem és lábam a pikárd hegyek közti kóborlások nyomán már bizton értette a másik szavát, magam is megállapíthattam, mit a könyvekből akkor már tudtam: a Hosszú Föld jó lóval estebédtől hajnalhasadtáig bejárható. Emlékszem, bosszankodtam is, nem tudván kit hibáztassak a félrevezető elnevezésért, s vajon a Teremtő maga aggatott nevet a szárazföldek és vizek alakzataira, vagy - miként Ádámot kérte fel nevet adni a föld és a levegő barmainak - talán egy angyalára bízta a névadás terhét? Kölyökként a Teremtő igazságában nem kételkedhettem, s bizonyos voltam affelől, hogy maga Belzebúb kontárkodott bele a munkába, kinek ez amúgyis közismert szokása.
 Fél életem múltával beláttam, művét a Teremtő ismeri leginkább.
 
 A Hosszú Földön minden hosszú, legfőképp a létezés. Hosszúak a verejtéktől bűzhödt nappalok, s a holnap félelmével viselős éjszakák. Hosszúak a csöndek két szó között, a csillagok fénye hosszú, remegő árnyékot vet a szálegyenes bükkökre. Hosszú a kavicsos ösvény is, mely a jó Arnulf udvarától a hegyekben megbúvó kis lakomba visz. Hosszú a tél, mikor unásig csak gereblyefogat farag a szántóvető, s hosszú a nyár, a nyárban az aratás, az aratásban a takaros rendek, s a rendek közt a megbúvó félelem, hogy aratástól aratásig az év is hosszú, tán hosszabb, mint a rend.
  

Csak a pergamen rövid. 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://picapica.blog.hu/api/trackback/id/tr601341879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.01.20. 11:46:05

"hogy aratástól aratásig az év is hosszú, tán hosszabb, mint a rend."

.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.01.21. 00:29:28

@vészmadár (pica pica): nagy emberektől csak szó szerint.
Tényleg tetszett.
süti beállítások módosítása